Nieuwe functionaliteiten

Yoobi nog completer met nieuwe boekhoudkoppeling, timer en nieuwe module

Bij Yoobi zitten we nooit stil en blijven we onze software continu ontwikkelen. Ons development team werkt momenteel hard aan een volledig nieuwe module, maar ook is de boekhoudkoppeling met AFAS Profit bijna gereed én werken we aan een nieuwe functionaliteit. Met deze 3 ontwikkelingen maken we onze software nóg completer. In dit blog vertellen we je er meer over.

Boekhoudkoppeling AFAS Profit

Een langgekoesterde wens van onze gebruikers en ons gaat in vervulling. De boekhoudkoppeling met AFAS Profit is bijna gereed. De komende tijd wordt de boekhoudkoppeling grondig getest door onze developers en gaan we een pilot draaien met 1 van onze gebruikers. We verwachten dat de koppeling voor de zomer beschikbaar komt voor alle gebruikers.  

Met de boekhoudkoppeling komen facturen verstuurd met Yoobi direct in je boekhouding terecht. Ook heb je inzicht in de betaalstatus en stel je de betaalcondities in. Maar er is meer. Naast de basisopties verwerk je ook direct onkosten en selfbilling facturen in AFAS Profit.

Samenwerking met Proces Bouwers

De boekhoudkoppeling is tot stand gekomen in samenwerking met de Proces Bouwers. Koppelen met AFAS werkt in de praktijk anders dan onze huidige koppeling. Het was dan ook ontzettend fijn om gebruik te maken van de expertise van de Proces Bouwers tijdens het ontwikkeltraject.

Nieuwe functionaliteit: timer in de webversie

De Yoobi App beschikt al over een timer en om die reden kregen we met grote regelmaat de vraag waarom er geen timer beschikbaar is in de webversie van onze software. Daarom hebben we besloten om deze te ontwikkelen. Momenteel is deze nieuwe functionaliteit in de ontwerpfase. Omdat wij er erg enthousiast over zijn willen we alvast een voorproefje met jullie delen.  

Wanneer je straks de timer wilt gebruiken dan open je deze direct via de timesheet of via het timer icoontje. Wanneer je de timer opent kies je vervolgens het project en de activiteit waarop je uren wilt registreren.  

Mijn Yoobi Dashboard met het timer startscherm, pauzescherm en het registratie opslaan scherm. Wanneer je op het icoontje of opslaan klikt zie je 1 van deze 3 opties.
Werk met meerdere timers

Ook is het mogelijk om met meerdere timers te werken. Start je een nieuwe timer dan pauzeert te andere timer automatisch. Door deze functionaliteit schakel je eenvoudig tussen werkzaamheden en blijft je urenregistratie kloppend en up-to-date. Oók als je tussendoor een belletje krijgt over een ander project.  

Wanneer je de timer stopt dan heb je de mogelijkheid om een opmerking toe te voegen en de tijd handmatig aan te passen naar, bijvoorbeeld, een volledig uur. Zodra je op opslaan klikt wordt de registratie automatisch toegevoegd aan je timesheet.

Nieuwe module: Dienstenplanning

Eerder vertelden we je al over de plannen voor onze nieuwste telg in de Yoobi familie: de Dienstenplanningmodule. Inmiddels zijn we 2 maanden verder en hebben we niet stilgezeten. Kortom, het is hoog tijd om meer te vertellen over wat de mogelijkheden zijn en hoe deze module er straks uit komt te zien. We hopen dat jullie net zo enthousiast zijn als wij!

Uitgebreide module

De dienstenplanningmodule wordt een uitgebreide module en bestaat uit 3 losse onderdelen die samenkomen tot 1 geheel:

  • Projectinrichting
  • Planning
  • Urenregistratie
Project inrichting  

De basis voor deze Dienstenplanning is het inrichten van je projecten. Wanneer je gebruik maakt van deze module dan krijg je de mogelijkheid om binnen een activiteit een werkweek planning in te stellen. Dit tabblad stelt je in staat om verschillende elementen zoals start- en eindtijd, en de uitvoeringsdagen van een activiteit vast te leggen. Op deze manier wordt voor medewerkers nog makkelijker gemaakt om diensten te registreren op de juiste activiteit in de timesheet.

Ook komt er een tabblad ‘Diensten’ bij. In dit tabblad voeg je eenvoudig nieuwe diensten toe. In dit tabblad definieer je alle belangrijke details om een dienst te registreren bijvoorbeeld:

  • Naam van de dienst
  • Kleur van de dienst
  • De bezetting
  • Start-, eind- en pauzetijd
Dienstenplanning

De dienstenplanning geeft je een overzicht waarin je direct ziet of alle diensten gepland of dat er gaten in de dienstenplanning zitten. Ook zie je in 1 oogopslag of:

  • Medewerkers te veel of te weinig contracturen zijn ingepland
  • Er conflicten zijn in een dienstenplanning.  
  • Medewerkers verlof hebben

De dienstenplanning biedt een gebruiksvriendelijke interface met de volgende mogelijkheden:  

  • Nieuwe dienstenplanning creëren per project
  • Toevoegen van extra details zoals datum van de dienst, bezettingseisen en het koppelen van medewerkers aan een dienst
  • Wijzigingen automatisch opslaan
  • Diensten herhalen om snel toekomstige dienstenplanning te vullen
  • Schakel tussen week- en maandweergave.
  • Diensten bewerken en verwijderen
Diensten registreren in de timesheet

Wanneer de diensten ingepland zijn dan registreren medewerkers met 1 druk op de knop direct hun ingeplande diensten in de timesheet. Dit is mogelijk in de webversie en in de Yoobi App. Medewerkers hoeven hierbij niet naar hun persoonlijke timesheet te navigeren. Bij het registreren van hun dienst zijn er 3 opties:

  • Voltooien: de gewerkte dienst wordt direct omgezet naar een urenregistratie in de timesheet met eventuele opmerkingen.  
  • Bewerken: Open het aanpassingsscherm om wijzigingen aan te brengen. Om bijvoorbeeld aan te geven dat je andere tijden gewerkt hebt of ziek bent geweest. Na opslaan wordt dit ook direct omgezet naar een urenregistratie in de timesheet.  
  • Negeren: Negeer de notificatie, om op een later moment alsnog je dienst te registreren.

Wanneer een medewerker een dienst registreert dan worden de gewerkte uren direct op het juiste project met de juiste onregelmatigheidstoeslag geregistreerd. De grootste voordelen van de Dienstenplanning module zijn:

  • Medewerkers registreren eenvoudig en snel: gewerkte diensten zonder zelf in de timesheet dit in te vullen. Het juiste project en de juiste activiteit wordt automatisch meegegeven.
  • Minder fouten in registraties: doordat medewerkers niet handmatig uren invullen worden er geen fouten gemaakt en wordt altijd het juiste ORT-percentage gebruikt.  
  • Goede basis voor de salarisadministratie: omdat de juiste ORT-percentages worden gebruikt ben je geen tijd meer kwijt aan correcties en heb je ook direct het juiste verloningspercentage voor je loonstroken. Wanneer je met Nmbrs of Loket werkt koppel je dit direct met Yoobi voor nog meer gemak.  

Nieuwsgierig naar updates?

Ben je na het lezen van dit blog nieuwsgierig naar updates over onze software? Schrijf je dan in voor onze maandelijkse nieuwsbrief. Door je in te schrijven ben je altijd als eerste op de hoogte van het laatste nieuws.  

Start vandaag
Til jouw bedrijf naar een hoger niveau

Een stabiel en schaalbaar platform voor urenregistratie, projectmanagement, facturatie, CRM, verlofregistratie en onkostenregistratie. Met een persoonlijk proefaccount ontdek je zelf hoe intuitief onze software is. Plan direct een vrijblijvende demo.

Plan een demo

Ontdek Yoobi met een persoonlijke demo. Ontdek onze krachtige functionaliteiten en pas ze toe op jouw bedrijfsbehoeften.

Bedankt! Je bent toegevoegd aan de lijst.
Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw alsjeblieft.

Bekijk de prijzen

Vergelijk functies en tarieven om met vertrouwen te starten. Bekijk nu de prijzen en optimaliseer je bedrijfsbeheer.

800+ bedrijven gingen je voor