Bedrijfsvoering

Procesautomatisering: zo doe je dat

Kies je voor automatisering dan kies je ook voor het ondersteunen van mensen met slimme technologie. Je automatiseert bedrijfsprocessen, maakt minder kosten en houdt meer tijd over voor belangrijk werk. Breng je processen in kaart en bedenk wat je dagelijks doet. Welke taken kosten veel tijd en zijn repetitief? Met Yoobi haal je een compleet softwarepakket in huis die belangrijke bedrijfsprocessen automatiseert.

Voordelen van automatisering

Voordat je overstap op het automatiseren van bedrijfsprocessen, wil je natuurlijk weten wat het je oplevert. Automatisering biedt uitkomst wanneer je veel handmatige taken uitvoert en hier te veel tijd aan kwijt bent.  

  1. Je bent minder tijd kwijt aan administratie
    Handmatige urenregistratie en facturen opstellen is verleden tijd wanneer je kiest voor volledig geautomatiseerde software.
  1. Je maakt minder fouten
    Automatisering zorgt voor nauwkeurige data en de kans op fouten is nihil. Dit in tegenstelling tot menselijke fouten.  
  1. Je bespaart kosten
    Minder tijd besteden aan administratief werk betekent dat je medewerkers efficiënter werken. Je verhoogt de productie en bespaart kosten.  
  1. Je hebt een beter overzicht
    Automatisering zorgt voor duidelijke data en rapportages. Zo zie je in Yoobi in 1 oogopslag hoe projecten ervoor staan, hoe het met je marges zit en hoe je er financieel voor staat.

Automatiseren van urenregistratie

Tijdregistratie kost bedrijven vaak veel tijd. Met de module Urenregistratie van Yoobi registreren medewerkers snel en eenvoudig via de desktop of Yoobi App hun gewerkte uren in. Start een timer als je aan een project begint of registreer de uren achteraf. Je hebt een duidelijk urenoverzicht per week en sluit die periode af. Zowel intern als extern accorderen is in een handomdraai geregeld.  

Urenregistratie is ook direct gekoppeld aan Projectmanagement. Werk met projectsjablonen en krijg automatisch grip op projectbudgetten. Registreer de uren op activiteiten en je weet precies hoeveel tijd alle projectonderdelen in beslag nemen, welke uren declarabel zijn en of je vooraf de juiste inschatting hebt gemaakt van het aantal uren dat een project kost.  

Yoobi geeft aan wanneer je een projectbudget dreigt te overschrijden zodat je hier direct actie op onderneemt indien nodig. Je stuurt automatisch op betere productiviteit en grip op projectbudgetten.

Facturatie automatiseren

Automatisering maakt facturatie een stuk sneller en eenvoudiger. De facturatiemodule maakt het mogelijk om de gewerkte uren automatisch om te zetten in facturen. De urenregistratie sluit naadloos aan op de facturatie. Zo heb je minder handelingen en meer controle. Vanuit de timesheet is een factuur in slechts 4 stappen klaar voor verzending. Maar ook periodieke kosten factureer je in slechts een paar klikken.  

Rapportages automatiseren

Elke maand of kwartaal hetzelfde rapport opstellen? Werk met de standaardrapporten van Yoobi of maak gebruik van de Inzichtmodule. Geautomatiseerde rapportages zorgen dat je altijd inzicht hebt in je cijfers. Krijg eenvoudig inzicht in gewerkte uren, verzuim, projectbudgetten en meer. Deze rapporten download je en zijn snel (automatisch) te delen met alle betrokkenen, zowel intern als extern

Klantcommunicatie automatiseren

Als ondernemer wil je in contact blijven met klanten, maar dit kost vaak veel tijd. Van updates sturen tot herinneringen aan afspraken; automatisering helpt hierbij. Met CRM verbind je meerdere bedrijfsprocessen met elkaar en stimuleer je de verkoop. Yoobi CRM  zorgt ervoor dat alle klantinformatie en contactmomenten bij elkaar staan en eenvoudig toegankelijk zijn. Voor optimaal relatiebeheer en grip op verkopen.

Koppel een volledig team aan bepaalde taken zodat collega’s ook bij afwezigheid scherp hebben wat er loopt. Maak automatisch taken aan wanneer er, bijvoorbeeld, een fase wijzigt. Zo vergeet je nooit belangrijke taken én mis je nooit deadlines.

Verlof en onkosten automatiseren

Verlof aanvragen doen medewerkers snel via de app. Het verlofsaldo wordt op basis van het contract automatisch berekend en medewerkers hebben altijd inzicht in het actuele saldo. In de timesheet zien medewerkers of collega’s al verlof hebben aangevraagd en houden hier automatisch rekening mee. Het is zelfs mogelijk om verlof automatisch goed te laten keuren, zo heb je er helemaal geen omkijken meer naar.  

Onkostenregistratie wordt makkelijk gemaakt met de Yoobi app. Het handmatig invullen van bedragen is verleden tijd. Maak een foto van de bon en alle bedragen worden automatisch en correct ingevuld. Zo besparen medewerkers tijd en worden fouten voorkomen.  

Stroomlijn processen van A tot Z

Yoobi stroomlijnt en optimaliseer bedrijfsprocessen. Van urenregistratie, projectmanagement, facturatie, CRM, verlof- en onkostenregistratie. Maak de overstap naar automatisering en ervaar de voordelen voor ondernemers. Vraag vandaag nog een vrijblijvende demo aan.  

Start vandaag
Til jouw bedrijf naar een hoger niveau

Een stabiel en schaalbaar platform voor urenregistratie, projectmanagement, facturatie, CRM, verlofregistratie en onkostenregistratie. Met een persoonlijk proefaccount ontdek je zelf hoe intuitief onze software is. Plan direct een vrijblijvende demo.

Plan een demo

Ontdek Yoobi met een persoonlijke demo. Ontdek onze krachtige functionaliteiten en pas ze toe op jouw bedrijfsbehoeften.

Bedankt! Je bent toegevoegd aan de lijst.
Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw alsjeblieft.

Bekijk de prijzen

Vergelijk functies en tarieven om met vertrouwen te starten. Bekijk nu de prijzen en optimaliseer je bedrijfsbeheer.

800+ bedrijven gingen je voor