We nemen de tijd voor de doorontwikkeling van onze software. Wekelijks zijn er nieuwe releases en delen we kleine en grote ontwikkelingen met onze gebruikers. Stilstaan is geen optie, want de wereld om ons heen verandert continu. Zo ook de behoeften en wensen van gebruikers. Met input vanuit onze eigen organisatie en die van onze klanten zorgen we voor optimalisaties binnen de software. Wat staat er in 2025 te gebeuren?
Optimaal gebruik van Yoobi
Veel gebeurt er aan de achterkant, de techniek, van de software. En soms zijn er bewuste aanpassingen die je als gebruiker aan de voorkant, de software zelf, ervaart. Voor 2025 staat er 1 en ander op de planning, hoewel het team van Yoobi ook graag inspeelt op actualiteiten voor het doorvoeren van ontwikkelingen. We zijn transparant naar onze gebruikers en delen de veranderingen binnen de software. Zodat zij deze optimaal gebruiken en inzetten voor het behalen van hun (bedrijfs)doelstellingen.
Kanbanbord voor projecten
Stiekem is een deel van deze ontwikkeling al live gegaan in 2024. Het kanbanbord voor projecten is beschikbaar in Yoobi. Zie een kanbanbord als een overzicht waarop informatie op een visuele en overzichtelijke manier wordt getoond in handige kolommen. In het geval van een project zie je direct wat de openstaande taken zijn, waar je aan werkt en wat al afgerond is. Deel je projecten in fasen die terugkomen in de verschillende kolommen. Ga zelf aan de slag met een nieuw kanbanbord en krijg direct inzicht in al jouw projecten.
In 2025 werken we aan de zogeheten workflow voor het kanbanbord voor projecten. Zie het als een gestandaardiseerd proces of een reeks van taken die in een specifieke volgorde worden uitgevoerd. Per individu of hele teams die samenwerken en taken gezamenlijk volbrengen. Bij een project denk je al gauw aan CRM-taken in de verschillende fases. Taken rond je af of geef je door aan een teamlid. Zo heb je een duidelijk overzicht van het project en de projectfases.
Dienstenplanning optimaliseren
In 2024 is de module Dienstenplanning geïntroduceerd. Door in de afgelopen periode kleine aanpassingen te doen, sluit de module nog beter aan op de dagelijkse werkzaamheden van onze klanten. Met de module Dienstenplanning van Yoobi heb je snel inzicht in de geplande diensten die je eenvoudig koppelt aan projecten, activiteiten en medewerkers. Heb je meerdere locaties waar medewerkers werkzaam zijn, dan plan je de diensten snel in – de medewerker hoeft een dienst enkel goed te keuren, te corrigeren of af te wijzen. Het komt ook voor dat bedrijven veel meer locaties hebben waar 1 of 2 medewerkers werken. Dan ontstaat er weer een andere behoefte.
In 2025 richten we ons op het doorontwikkelen van het nog beter plannen met de Dienstenplanning module. Waar de focus oorspronkelijk lag op de medewerker en het goed registreren van uren van de gewerkte diensten, gaan we die nu verleggen naar de planning zelf. Bedenk eerst welke locaties er zijn, welke diensten en wie van de medewerkers nodig zijn. Daarna ga je aan de slag met het daadwerkelijk plannen van de diensten. In de toekomst gaat dit nog sneller en eenvoudiger in Yoobi.
Wensen van Yoobi gebruikers
Bij Yoobi ontvangen we dagelijks vragen en feedback van onze gebruikers. Een deel van deze input gebruiken we voor het doorontwikkelen van de software, zodat deze nog beter aansluit op de behoeften. User feedback of klantfeedback wordt door het team van Yoobi verzameld, beoordeeld en verwerkt. Uit de lijst met feedback zijn niet alle vragen direct relevant en uitvoerbaar. We kijken naar de hoeveelheid vragen die binnenkomen over hetzelfde onderwerp en hoe eenvoudig iets is aan te passen in de software. Zo kan het zijn dat we iets direct doorvoeren of pas na een langere periode wanneer het meer relevant is of aansluit bij andere ontwikkelingen. Binnen het Yoobi team moet voldoende capaciteit en beschikbaarheid zijn om de onderwerpen uit de feedback te verwerken. We stimuleren gebruikers om door te gaan met het stellen van vragen die het gebruiksgemak van de software verhogen.