Gebruik je software waar je niet helemaal meer tevreden over bent, of ben je op zoek naar uitbreiding? Overstappen op nieuwe software gebeurt vaak nadat er een behoefte ontstaat. Zoals efficiënter werken, tijd of geld besparen, nieuwe functionaliteiten gebruiken of meer inzicht. Het laatste kwartaal van het jaar is de optimale periode om met nieuwe software te starten. Waarom? Omdat je voor het nieuwe jaar de implementatie hebt afgerond en op 1 januari begint met een schone lei.
Op tijd voor het nieuwe jaar
Bedenk vooraf goed wat je wilt bereiken met de nieuwe software. Met die doelen in je achterhoofd verloopt het selecteren van software-aanbieders efficiënter. Start daar tijdig mee en neem de tijd voor je onderzoek. Dan heb je een mooie aanloop naar het laatste kwartaal van het jaar waarin je kennismaakt met verschillende partijen, gesprekken doet en demo's volgt. Heb je de juiste partij tegenover je, dan is de implementatie en het overzetten van data zo gepland. In het nieuwe jaar werk je met software die beter past bij je bedrijf en je doelstellingen past.
Bedrijfssoftware vergelijken
Overstappen naar nieuwe software heeft verschillende redenen. Bij Yoobi voorzien we in de behoefte naar een alles-in-1 pakket, het opschalen van gebruikers en meegroeien met je bedrijf, maar vaak ook een betere prijs ten opzichte van de huidige systemen die worden gebruikt. Een goed begin is het halve werk en zet daarom je doelen op papier, ga in gesprek met medewerkers en stel een projectleider aan. Je wilt voorkomen dat de overstap naar nieuwe software veel tijd en stress met zich meebrengt. Start met vergelijken en kies het juiste overstapmoment. Het laatste kwartaal van het jaar biedt uitkomst en zo start je in het nieuw jaar met nieuwe software.
Vergelijk geen appels met peren
Je hebt besloten over te stappen naar een andere software aanbieder, dan is het belangrijk om geen appels met peren te vergelijken. Geen enkel software pakket biedt identiek hetzelfde aan, iedere leverancier heeft het op een andere manier ontwikkeld. Hierdoor is soms in pakket A wel iets mogelijk, maar in Pakket B juist niet. Maak daarom een lijst met functionaliteiten die voor jou echt belangrijk zijn en ga in gesprek met diverse aanbieders. Wees hierbij kritisch en stel inhoudelijke vragen over de algemene functionaliteiten, koppelingen, hoe vaak wordt de software geüpdate, zijn er vaak storingen, hoe is de support geregeld? Geen vraag is te gek in jouw zoektocht naar een nieuw pakket.
Alleen zo kom je erachter of een pakket aan jouw wensen voldoet. Door alleen op een website te kijken of een proefperiode zelf te doorlopen ontdek je bij lange na niet alle functionaliteiten. Laat je helpen door specialisten die de software door en door kennen en die ook de inschatting weten te maken of een pakket bij je past of juist niet.
Stappen naar nieuwe software
Nog voordat je overstap op nieuwe software is het belangrijk om de veiligheid ervan te onderzoeken. Weet waar je data staat en hoe deze beveiligd is. Yoobi wordt bijvoorbeeld gecontroleerd door een onafhankelijke Security Audit Department die alles voor je checkt. Daarnaast is het goed om rekening te houden met in hoeverre de software is doorontwikkeld en in welke levensfase de applicatie zit. Daar toets je de stabiliteit en duurzaamheid mee. Vinden deze gesprekken plaats aan de voorkant van het laatste kwartaal van het jaar, dan is er een grote kans dat je de overstap nog voor het nieuwe jaar maakt. Geef dat moment extra aandacht en neem iedereen binnen het bedrijf mee in de ontwikkeling en de daadwerkelijke overstap naar nieuwe software.
Redenen om over te stappen naar nieuwe software; staat jouw reden hieronder? Neem Yoobi mee in je vergelijking en ontdek de voordelen van modulaire software die je zelf samenstelt.
- Snel en eenvoudig te implementeren zonder torenhoge kosten
- Software die meegroeit met je bedrijf;
- Eenvoudig opschalen in aantal gebruikers;
- Modulaire software voor administratie en processen (alles-in-1);
- Intuïtief en eenvoudig in gebruik;
- Uitstekende Nederlandstalige support;
- Je kiest en betaalt alleen voor wat je echt nodig hebt.
Meer weten?
De software van Yoobi is modulair opgebouwd, zo stel je zelf precies samen waar jij behoefte aan hebt. Wil je meer weten of ben je benieuwd of onze software bij jouw bedrijf past? Neem dan contact op met 1 van onze specialisten of vraag direct een demo aan.