Nieuwe functionaliteiten

Diverse verbeteringen in Yoobi: Peppol, CRM Verkopen en Dienstenplanning

De afgelopen maanden hebben we achter de schermen weer hard gewerkt aan een aantal nieuwe functionaliteiten en verbeteringen van onze software. Zo komt binnenkort de Peppol integratie beschikbaar, is CRM Verkopen verbeterd en optimaliseerden we onze nieuwste module: Dienstenplanning.

Peppol integratie

Binnenkort wordt Peppol beschikbaar in Yoobi, wat een belangrijke stap vooruit is in de betrouwbaarheid van het facturatieproces. Peppol is een internationaal netwerk voor veilige en gestandaardiseerde uitwisseling van elektronische facturen tussen bedrijven en overheden. Met Peppol verstuur je facturen voortaan direct via het Peppol-netwerk, waardoor e-mailoverdracht van facturen overbodig wordt.

Het gebruik van Peppol biedt diverse voordelen. Ten eerste zorgt Peppol ervoor dat je zeker weet dat de factuur aankomt, omdat je via het netwerk een bevestiging ontvangt zodra de factuur succesvol is afgeleverd. Dit verhoogt de betrouwbaarheid aanzienlijk en vermindert de kans op verloren of gemiste facturen. Bovendien wordt de uniformiteit van alle facturen gewaarborgd, wat de leesbaarheid en verwerking door de ontvanger vereenvoudigt.

Voor onze Belgische gebruikers is Peppol een cruciale toevoeging, aangezien het gebruik hiervan vanaf januari 2026 verplicht wordt gesteld in België. Door deze integratie zijn Belgische gebruikers tijdig voorbereid op de nieuwe wetgeving en voldoen zij zonder extra aanpassingen aan de gestelde eisen. Al met al maakt Peppol in Yoobi het facturatieproces eenvoudiger, sneller en betrouwbaarder.

Hoe werkt Peppol?

Met Peppol kies je per relatie, order of factuur of je het document via Peppol wilt versturen. Het is alleen mogelijk een Peppol-factuur te versturen wanneer de ontvanger is geregistreerd bij Peppol.  In Nederland is Peppol verplicht wanneer je aan overheidsinstanties factureert (OIN).  

Bij de financiële instellingen van de relatie in Yoobi controleer je of een relatie geregistreerd staat als Peppol-ontvanger. Deze registratie verloopt op basis van bekende identificatienummers, zoals het Kamer van Koophandel-nummer (KVK), OIN of het BTW-nummer (VAT).

Projecten pinnen gewijzigd

Onlangs hebben we een nieuwe functie geïntroduceerd: Projecten pinnen. Hiermee worden nieuwe projecten en bijbehorende activiteiten automatisch vastgezet in de timesheet zodra ze worden toegevoegd.

We hebben hier echter wat vragen over ontvangen en er was ook de wens om deze automatische functie uit te kunnen schakelen. Daarom staat de instelling nu standaard op “Handmatig pinnen,” waarmee je zelf kunt kiezen welke projecten je wilt vastzetten in de timesheet.

Er zijn nu twee opties voor het pinnen van projecten:

  1. Handmatig pinnen – Je kiest zelf welke projecten en activiteiten je vastzet.
  1. Automatisch pinnen – Nieuwe projecten en bijbehorende activiteiten worden automatisch gepind.

Let op: als een project of activiteit niet is gepind, verdwijnt deze na een maand uit de timesheet. Dit werkt dus zoals voorheen, voordat de pinfunctie werd ingevoerd.

Diverse verbeteringen in CRM Verkopen

We blijven voortdurend werken aan het verbeteren van onze software, wat heeft geleid tot diverse verbeteringen binnen de CRM-module voor Verkopen.

Documenten versturen in verkoop

Standaard stuur je een document naar de gekoppelde relatie en contactpersoon van de verkoop. Het is nu ook mogelijk om het document ook naar een andere relatie te sturen.  
Denk hierbij bijvoorbeeld aan het versturen van een inkoopdocument  aan een leverancier. Deze leverancier is dus niet de verkoop relatie. Met de orderregels vanuit de verkoop maak je er een inkoopdocument van en vervolgens verstuur je dit snel en eenvoudig.

Automatische acties in lijn met de rest van Yoobi

De automatische acties binnen Verkopen zijn bijgewerkt om consistentie met andere Yoobi-modules te waarborgen. Dit brengt de volgende wijzigingen met zich mee:

  1. NIEUW: Een automatische actie: document verzenden;
  1. De schermen voor automatische acties hebben dezelfde opmaak gekregen als de rest van Yoobi;
  1. De werking van verschillende acties is verbeterd voor een soepelere gebruikerservaring.

Dienstenplanning verbeterd

Vorig jaar hebben we de nieuwe module Dienstenplanning geïntroduceerd. De afgelopen tijd hebben we in samenwerking met 1 van onze gebruikers onderzocht hoe deze module beter aansluit op de dagelijkse werkzaamheden van onze klanten.

Door deze samenwerking zijn diverse verbeteringen doorgevoerd om de module verder te optimaliseren:

  • Opmerkingen bij diensten: Het is nu mogelijk om opmerkingen aan een dienst toe te voegen, die vervolgens zichtbaar zijn in de agenda van de medewerker. Dit verbetert de communicatie en informatievoorziening rondom geplande diensten.
  • Volledigheid van diensten filteren: Een nieuw filter geeft inzicht in de volledigheid van de dienstenplanning. Dit maakt het eenvoudig om in één oogopslag te zien of een dienst volledig is ingepland of dat er nog openstaande diensten zijn. Hierdoor weet je direct of er extra medewerkers nodig zijn om eventuele gaten op te vullen.  
  • Aanpassingen aan diensten in de planning zichtbaar: Eventuele wijzigingen in een dienst worden nu duidelijk gemarkeerd in de planning, waardoor afwijkingen ten opzichte van de oorspronkelijke planning direct opvallen.
  • Duidelijkheid bij niet-voltooide diensten: In situaties waarin een dienst niet voltooid wordt, heeft de medewerker nu de mogelijkheid om hier een opmerking aan toe te voegen. Denk hierbij aan mogelijke oorzaken, zoals een gesloten timesheet of een incomplete werkweekplanning, worden expliciet vermeld.  

Deze aanpassingen zorgen ervoor dat de Dienstenplanning-module beter inspeelt op de dagelijkse uitdagingen van gebruikers en het plannen van diensten efficiënter en overzichtelijker maakt.

Start vandaag
Til jouw bedrijf naar een hoger niveau

Een stabiel en schaalbaar platform voor urenregistratie, projectmanagement, facturatie, CRM, verlofregistratie en onkostenregistratie. Met een persoonlijk proefaccount ontdek je zelf hoe intuitief onze software is. Plan direct een vrijblijvende demo.

Plan een demo

Ontdek Yoobi met een persoonlijke demo. Ontdek onze krachtige functionaliteiten en pas ze toe op jouw bedrijfsbehoeften.

Bedankt! Je bent toegevoegd aan de lijst.
Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw alsjeblieft.

Bekijk de prijzen

Vergelijk functies en tarieven om met vertrouwen te starten. Bekijk nu de prijzen en optimaliseer je bedrijfsbeheer.

800+ bedrijven gingen je voor