Dat onze developers nooit stilzitten is geen geheim. Ook deze maand zijn er weer een aantal grote verbeteringen doorgevoerd in onze software. Zo lanceerden we het Kanbanbord voor projecten, voeren we een grote verbetering door aan onze oplossing voor selfbilling en onderging het gehele platform een flinke update om toekomstbestendig te blijven. We praten je bij in dit blog!
Nieuw in Yoobi: Het Kanbanbord voor Projecten
Na het succes van ons Kanbanbord voor CRM verkopen, hebben we nu het Kanbanbord voor Projecten geïntroduceerd. Dit bord biedt projectteams een visueel overzicht van de status van al hun projecten, met hetzelfde vertrouwde uiterlijk en gebruiksgemak. Met het Kanbanbord beheer je eenvoudig projecten en zie je in 1 oogopslag in welke fase een project zich bevindt.
Waarom het Kanbanbord voor projecten?
Een Kanbanbord helpt bij het visueel weergeven van projecten, zodat je direct ziet welke bijvoorbeeld in behandeling zijn en welke voltooid zijn. Voor projectmanagers en teams betekent dit minder tijd verspillen aan zoeken naar statusupdates.
Wat is er mogelijk met het Kanbanbord voor projecten?
Met het Kanbanbord voor projecten heb je een aantal mogelijkheden:
1. Overzicht van alle projecten:
Het Kanbanbord opent met een filter op actieve projecten, zo heb je direct een overzicht van lopende zaken. Wil je andere projecten bekijken? Je voegt ze eenvoudig toe met de handige filters.
2. Projecten verplaatsen:
Je sleept je projecten eenvoudig van de ene kolom naar de andere kolom. Je bepaalt zelf de kolomnaam. Zo pas je Yoobi perfect aan op de manier waarop jij je projectmanagement wilt inrichten. Heb je meerdere projecten die je wilt verplaatsen? Maak dan gebruik van de mogelijkheid om met een bulkmutatie ze in 1 keer te verplaatsen.
3. Configureer het Kanbanbord naar wens:
Stel zelf in welke kolommen je wilt zien en welke informatie belangrijk is. Ieder projectkaartje stel je naar je eigen wensen in. Op deze manier heb je de vrijheid om met handige instellingen het Kanbanbord aan te passen aan jouw manier van werken. Het toevoegen, verwijderen en aanpassen van kolommen is eenvoudig.
4. Duidelijke visuele structuur voor projecten:
Elk project heeft een kaartje waarin belangrijke gegevens worden weergegeven. Wil je een projectkaartje in detail bekijken? Klik dan simpelweg op het project om het kaartje uit te klappen, of gebruik de knop ‘Projecten uitklappen’ om alle kaartjes tegelijk uit te klappen.
Met deze nieuwe functionaliteit in Yoobi maak je je projectbeheer overzichtelijker, efficiënter en meer flexibel. Het nieuwe Kanbanbord is ontworpen om jouw workflow te ondersteunen, zodat jij en je team altijd in 1 oogopslag op de hoogte zijn van de voortgang en statussen van projecten.
Laat zzp’ers met selfbilling op meerdere projecten factureren
In 2020 introduceerden we Selfbilling in Yoobi. Inmiddels is dit uitgegroeid tot 1 van de meest gevraagde uitbreidingen op onze Facturatiemodule. Onze gebruikers voorkomen hierdoor fouten en besparen er veel tijd mee.
In de huidige situatie is de selfbilling module vooral geschikt wanneer ingehuurde krachten aan 1 project werken. In de praktijk werken ingehuurde krachten vaak aan meerdere projecten, welke allemaal via selfbilling gefactureerd worden. Dit levert in de praktijk flink wat handmatig werk op. Bij Yoobi houden we niet van handmatig werk en daarom wordt dit, op verzoek van onze gebruikers, binnenkort volledig geautomatiseerd.
Naar verwachting wordt deze verbetering voor het einde van 2024 gerealiseerd. Wanneer de uren van de externe kracht worden goedgekeurd dan wordt er automatisch een selfbilling order aangemaakt.
Yoobi toekomstbestendig: upgrade applicatie platform
Niet alle verbeteringen zie je direct aan de voorkant. Naast het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten vinden we het ook ontzettend belangrijk dat onze software snel en betrouwbaar is én blijft. De afgelopen tijd hebben we dan ook achter de schermen gewerkt aan het updaten van onze software. Het Javascript framework van onze software heeft een flinke upgrade gehad naar de nieuwste versie en er wordt nu verder gebouwd aan het upgraden van het frontend applicatie framework.
Hierdoor blijven alle onderliggende software systemen up to date en blijft Yoobi voldoen aan de eisen van dataprotectie volgens de ISO 27001 norm. Ook zorgt deze verbetering ervoor dat de snelheid van Yoobi blijft zoals je van ons gewend bent.
Onze gebruikers gaan steeds meer functionaliteiten gebruiken en vragen daardoor ook meer van de software. Met deze verbetering waarborgen we de schaalbaarheid van Yoobi. Door ook aan de achterkant van Yoobi te werken blijft onze software toekomstbestendig en blijven we de uitstekende service leveren die onze gebruikers gewend zijn.
Meer weten?
Kies ook voor Yoobi en ervaar de voordelen. Al je gegevens op 1 plek en altijd actueel. Maak kennis met onze software en plan een demo.