Als accountant heb je het beste voor met je klanten. Je bezoekt ze regelmatig en weet precies waar ze behoefte aan hebben. Je bent zakelijk verbonden en weet veel over hun financiële doelen, de actuele status van de financiën en geeft advies over hun volgende stap. Al die informatie wil je zorgvuldig bewaren en bijhouden. Zo grijp je elk moment terug op een beslissing, adviesgesprek of meer. Om de informatie bij elkaar te houden is het slim om een systeem te kiezen dat werkt op jouw manier, CRM Software voor Accountancy is dan ook dé uitkomst.
CRM is de basis voor accountants
CRM is de afkorting van Customer Relationship Management en CRM-software is het systeem dat al deze informatie beheert. CRM staat ook voor de manier waarop jouw bedrijf de relatie en interactie met klanten onderhoudt. Je mag wel zeggen dat het de basis van iedere accountant is. CRM-software hoort eenvoudig in gebruik te zijn en altijd en overal toegankelijk. Je wilt in een vingerknip de informatie van de klant inzien en terugkijken of vooruitplannen. Zodat jij met het juiste advies bij de klant aanklopt. Je bedrijfsvoering verloopt soepel en je bent geen tijd kwijt aan extra controles of ontdubbelingen. Je weet precies waar alles staat en hebt een compleet overzicht.
Compleet CRM-systeem
In je CRM-software voor Accountancy sla je zoveel mogelijk informatie op die met de klant te maken heeft. Alles van contactgegevens, de afgenomen abonnementen of diensten, gemaakte afspraken, de klantgeschiedenis, alle contactmomenten en meer. Alle relaties zijn gekoppeld aan deze informatie waar je te allen tijde toegang tot hebt via de desktop of app. Zo kijk je snel voor een afspraak nog even alles na en noteer je gegevens direct na de afspraak. Jij en je collega-accountants hebben direct inzicht in de huidige status en lopende zaken bij de klant. CRM-software van Yoobi bestaat uit meerdere CRM-functionaliteiten en de basismodule is uit te breiden met modules voor verkopen, offertes en documenten. Alle informatie is up-to-date en zorgt voor input voor de volgende stap.
Welke informatie je wilt opslaan is aan jou. Jij bepaalt wat je wilt terugzien in de software en wat het beste werkt voor jouw bedrijf. In een goed CRM systeem speciaal voor de Accountancy heb je de volgende mogelijkheden:
- Contactgegevens van bedrijven en relaties;
- Onderscheid klanten, prospects, leveranciers, etc;
- Opmerkingen noteren;
- Klantgeschiedenis met contactmomenten;
- Status van leads en prospects;
- Taken, terugbelafspraken of workflows maken;
- Standaard documenten maken, toesturen en digitaal laten ondertekenen;
- Rapportages van klantdata voor meer inzicht;
- Soort abonnement of dienst per klant.
Uiteraard is deze lijst aan te vullen met meer specifieke klantdata. CRM met Yoobi betekent dat alle klantinformatie en contactmomenten bij elkaar staan en makkelijk toegankelijk zijn.
Alle communicatie gecentraliseerd op 1 plek
Door de handige Outlookkoppeling koppel je direct verstuurde en ontvangen e-mails aan de klantrelatie. Zo hoef je nooit meer op zoek in je inbox en heb je altijd de volledige gespreksgeschiedenis bij de hand. Naast uitgewisselde e-mails is het ook mogelijk om bijlages te koppelen aan een relatie in het CRM.
Uitgebreid (automatisch) taakbeheer voor inzicht in werkdruk
Met het uitgebreide taakbeheer hebben jij en al je medewerkers altijd inzicht in welke taken er nog op de planning staan. Afspraken uit je Outlook agenda worden ook getoond in je CRM, en vice versa. Hierdoor heb je altijd inzicht in taken die je nog uit moet voeren. Zoals bijvoorbeeld het doorspreken van een jaarrekening, het indienen van btw-aangiftes of andere veel voorkomende werkzaamheden.
Handmatig of automatische taken
Voor taakbeheer kies je voor het handmatig aanmaken van taken of het automatiseren hiervan door middel van een workflow. Het is mogelijk om een tijdsduur aan taken te hangen en om direct in je Outlook agenda taken te verschuiven. Dit wordt dan gesynchroniseerd met Yoobi. Op deze manier blijft de werkdruk behapbaar en schuif je eenvoudig in je agenda wanneer nodig. Met handige iconen wordt de taaksoort aangegeven. Is dit een afspraak op locatie dan weet je direct dat het handig is om ook reistijd te blokkeren in je agenda.
Zet taken om in registraties
Wanneer de tijd gespendeerd aan een taak ook gefactureerd moet worden dan is het mogelijk om een taak om te zetten in een registratie. Door dit te doen wordt er direct een registratie toegevoegd op het project bij de juiste klant. De registraties dienen vervolgens als basis voor de facturatie. Maar ook wanneer het niet 1 op 1 wordt gefactureerd is het ideaal om dit te registreren. Zo krijg je direct inzicht in hoeveel tijd bepaalde werkzaamheden kosten met handige rapporten.
Maak taken aan per medewerker of afdeling
Taken maak je aan per medewerker of per afdeling. Wanneer je een taak per afdeling aanmaakt voorkom je verlopen taken bij afwezigheid van medewerkers. Doordat je taken inzichtelijk maakt per afdeling zorg je voor een verbeterde samenwerking tussen je medewerkers en wordt het eenvoudig om elkaars werk over te nemen.
Documenten op maat met handig documentbeheer
Met uitgebreid documentbeheer maak je in een handomdraai op maat gemaakte documenten. Door gebruik te maken van templates met placeholders verzend je documenten snel en efficiënt. De ontvanger vult aan waar nodig, ondertekent digitaal en binnen mum van tijd heb je het document weer terug en wordt het bewaard in je CRM-systeem. Je bepaalt zelf welke documenten je maakt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan interne documenten zoals een bruikleenovereenkomst voor een laptop of telefoon, maar ook een leasecontract of een verwerkersovereenkomst.
Uitgebreide CRM-functionaliteiten in Yoobi
Het onderhouden en optimaliseren van relaties makkelijk gemaakt. CRM voor Accountancy met Yoobi biedt 1 centrale plek voor relatiebeheer, taakbeheer, verkopen, offertes en documenten. Verbeter de klantervaring en samenwerking door te werken met de modulaire CRM software van Yoobi.