CRM

Altijd een optimaal klantenbestand

Klantgegevens beheren doe je in een klantenbestand. Hiermee verbeter je de klantretentie, verhoog je de omzet en gaan de kosten per lead omlaag. Maar hoe ziet een klantenbestand eruit en hoe helpt het jou als ondernemer? Nog belangrijker: hoe voorzie je klanten en prospects van een persoonlijk aanbod. Je wilt je klanten steeds beter bedienen en hier helpt de data van een klantenbestand goed bij.

Alle klantinformatie bij de hand

Stel je voor, je biedt altijd meerwaarde aan je klanten en snapt hun wensen en behoeften. Je speelt hierop in, grijpt terug naar eerdere contactmomenten en kijkt vooruit naar de toekomst. Die gegevens heb je altijd bij de hand met een zorgvuldig samengesteld klantenbestand. Je weet klanten continu te verrassen met een gepersonaliseerd aanbod, waardoor ze sneller overstag gaan tot een (nieuwe) aankoop.  

In Yoobi beheer je jouw klantgegevens op 1 plek. Hier verzamel je alle informatie, die je vervolgens analyseert en deelt. Denk aan contactinformatie, eerdere aankopen, interesses en elke andere vorm van informatie die je helpt om aan de verwachtingen van je klant te voldoen. Een klantenbestand zorgt voor:

  • Het aantrekken van nieuwe klanten;
  • Het identificeren van klantspecifieke partronen;
  • Het optimaliseren van de klantloyaliteit;
  • Het verhogen van de waarde per klant.

Klantenbestand en CRM

Met CRM verbind je meerdere bedrijfsprocessen met elkaar en stimuleer je de verkoop. CRM met Yoobi betekent dat alle klantinformatie en contactmomenten bij elkaar staan en eenvoudig toegankelijk zijn. Vanaf het allereerste contactmoment tot lang na verkoop: alle info over je prospects en klanten staat op 1 plek. Met de juiste data genereer je meer leads, onderhoud je betere relaties en verkoop je sneller. De data bestaat uit allerlei informatie over je klant. Denk aan NAW-gegevens, gewenste contactvorm, aankopen, momenten van aankopen, betaalmethode, facturen, interesses en demografische gegevens. Zo heb je altijd en overal toegang, via de desktop of de Yoobi App.  

Analyseren van klantgegevens

Alle gegevens die je verzamelt in een klantenbestand helpen je om de huidige marketing- en salesactiviteiten te optimaliseren. Met het beter begrijpen van patronen verbeter je de communicatie en zorg je voor een meer persoonlijk aanbod. Met de standaardrapporten in Yoobi zie je alle aankopen terug en wat de totale omzet is per klant. Je ziet welke diensten of producten worden afgenomen en wat de klant interesseert. Ontdek wat de prognose is en maak op basis van deze informatie betere bedrijfsbeslissingen. De-CRM software van Yoobi verbindt verschillende afdelingen met elkaar door het delen van relevante informatie. Zorg voor optimaal relatiebeheer en grip op verkopen. Lees hoe Proact dit aanpakt in deze klantcase.

Ga een stap verder

Dankzij alle informatie in je CRM weet je precies welke van jouw producten of diensten een klant nog niet afneemt. Speel hierop in met je marketingactiviteiten. Maak gebruik van de integratie tussen Yoobi en jouw marketing automation programma en stuur automatisch commerciële e-mails naar de juiste doelgroep. Op deze laagdrempelige manier breng je jouw diensten en producten onder de aandacht. Laat je salesteam het vervolgens opvolgen met een persoonlijk contactmoment en de cirkel is rond.  

Een goede klantrelatie draait echter niet alleen om je omzet verhogen, je wilt klanten ook behouden. Ook hiervoor is de integratie met jouw marketing automation programma ideaal. Schrijf klanten (automatisch) in voor jouw nieuwsbrieven zodat ze op de hoogte blijven van de ontwikkelingen binnen jouw bedrijf of stuur ze periodiek een e-mail om, bijvoorbeeld, een afspraak in te plannen om te bespreken of alles nog naar wens verloopt.  

Probeer vrijblijvend Yoobi CRM

Na het lezen van dit blog heb je meer geleerd over de mogelijkheden van het opbouwen van een optimaal klantbestand met een goed CRM-systeem. Nu is het tijd om zelf te ontdekken hoe dit werkt voor jou. Vraag direct een vrijblijvende demo aan, onze specialisten leggen je graag uit hoe het werkt.  

Start vandaag
Til jouw bedrijf naar een hoger niveau

Een stabiel en schaalbaar platform voor urenregistratie, projectmanagement, facturatie, CRM, verlofregistratie en onkostenregistratie. Met een persoonlijk proefaccount ontdek je zelf hoe intuitief onze software is. Plan direct een vrijblijvende demo.

Plan een demo

Ontdek Yoobi met een persoonlijke demo. Ontdek onze krachtige functionaliteiten en pas ze toe op jouw bedrijfsbehoeften.

Bedankt! Je bent toegevoegd aan de lijst.
Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw alsjeblieft.

Bekijk de prijzen

Vergelijk functies en tarieven om met vertrouwen te starten. Bekijk nu de prijzen en optimaliseer je bedrijfsbeheer.

850+ bedrijven gingen je voor