Wat je reden ook is om te kiezen voor nieuwe software, het is een grote stap. Het is daarom erg belangrijk om niet over 1 nacht ijs te gaan bij het maken van een keuze. Er zijn talloze dingen om in overweging te nemen om tot het juiste besluit te komen. Dit gaat veel verder dan enkel het beschikbare budget. Ontdek welke stappen erbij komen kijken en hoe je de overstap succesvol maakt.
Gebruik van projectmanagement software
Overweeg je de overstap naar nieuwe projectmanagement software, dan is het slim om vooraf een plan te hebben. Je ziet de noodzaak om over te stappen en start met de voorbereidingen die jou helpen om een goede keuze te maken. Aan het eind van de rit hebben jouw medewerkers alle informatie om handen die ze nodig hebben om zelfstandig te werken. Managers werken met de juiste gegevens om goede beslissingen te maken voor de korte en lange termijn. De inrichting van je projectmanagement software maakt het verschil voor alle betrokkenen. Weet dus goed wat je precies wilt doen met de software en wat je doelen zijn om snel aan de slag te gaan.
Redenen van overstappen op nieuwe projectmanagement software
Er zijn 3 redenen die wij vaak horen als het gaat om het overstappen op nieuwe projectmanagementsoftware:
- Groei van het bedrijf
Je krijgt meer klanten en collega's en wilt alles goed organiseren. Informatie moet begrijpelijk, toegankelijk, overzichtelijk en deelbaar zijn. Het werkt niet om alle informatie versnipperd in meerdere systemen te hebben en daarom ga je op zoek naar een alles-in-1 oplossing.
- De huidige oplossing voldoet niet aan alle wensen van het bedrijf
Er missen functionaliteiten die belangrijk zijn voor de processen binnen een bedrijf. Bij projectmanagementsoftware horen we vaak dat ze graag uren willen registreren op project- en activiteitniveau en dat er verschillende projectrollen en rechten nodig zijn
- Een alles-in1 oplossing
Hoe groter een bedrijf wordt hoe fijner het is om alles centraal op 1 plek te organiseren. Daarom is een veel gehoorde reden om over te stappen de wens om een alles-in-1 pakket te gaan gebruiken. Een pakket waarbij urenregistratie, projectmanagement maar ook de facturatie in dezelfde software wordt geregeld
Gestructureerd en projectmatig werken
Nieuwe software staat gelijk aan een (iets) andere manier van werken. Een overstap moet zorgen voor efficiënter werken en verbeterde stuurinformatie. Extra handelingen en controles zijn niet meer nodig. Met die gedachte gaat het accepteren van een andere manier van werken sneller. Zie het als een frisse start die jou gaat helpen bij het realiseren van je resultaten. Met de projectmanagement software van Yoobi heb je direct inzicht in onder meer je projecten, activiteiten en planning. Je hebt overzicht en weet precies waar iedereen mee bezig is. Projectmatig werken zoals het bedoeld is.
Betrokken projectteam
Het is geen geheim dat de juiste groep mensen, met hetzelfde doel en met het oog op dezelfde resultaten, beter samenwerken. Betrek die mensen bij de overstap naar nieuwe projectmanagement software. Ze staan open voor verandering en weten dat dit tot een hoger doel leidt. Ook helpen ze bij het maken van keuzes en de inrichting van de software die zorgt voor een succesvolle afronding van projecten. Uiteindelijk moeten zij met de software werken en dan is het goed om de groep zo vroeg mogelijk te betrekken bij de keuze voor de juiste projectmanagement software voor jouw bedrijf.
Stel vragen over projectmanagement software
Heb je 1 of meerdere partijen geselecteerd voor jouw nieuwe projectmanagement software, stel dan altijd vragen. Hoe meer, hoe beter. Alleen zo krijg je inzicht in het volledige potentieel van de software. Denk hierbij aan de volgende zaken:
- Vraag door of de software helpt jouw doelen te bereiken, hoe het zit met datamigratie, met rechten en rollen;
- Kijk ook goed of het mogelijk is om eenvoudig op- of af te schalen, wat de kosten zijn én hoe snel een nieuw pakket geïmplementeerd wordt;
- Vraag hoe de support is geregeld (telefonisch, met een ticketsysteem, in het Engels of Nederlands? Bedenk hierbij voor jezelf goed waar jij behoefte aan hebt;
- Vraag naar alle kosten, dus niet alleen de abonnementskosten maar ook eventuele implementatiekosten;
- Vraag verschillende demo’s aan om pakketten te vergelijken en lees de reviews en klantverhalen.
Draagvlak creëren
Je bent niet de enige die straks de nieuwe software gaat gebruiken. Creëer daarom intern draagvlak bij afdelingen en collega’s die met de software gaan werken. Een succesvolle overstap is alleen mogelijk als alle neuzen dezelfde kant op staan en iedereen de meerwaarde van de overstap inziet.
Alles in 1 systeem met Yoobi
Wanneer je een overstap naar Yoobi overweegt dan staat alle klant- en projectinformatie op 1 plek en is alles eenvoudig toegankelijk via de desktop of Yoobi App. Zo vind je klantafspraken, uren, taken, de planning en bijvoorbeeld facturen snel terug. Alles voor succesvolle projecten die binnen budget blijven en volgens planning verlopen. Realtime inzicht in de zaken die ertoe doen. Na de implementatie van de nieuwe projectmanagement software begint het pas écht. Door de software te gebruiken en alle functionaliteiten te ontdekken, merk je hoe snel je alles oppakt. Juist door de soepele implementatie en begeleiding die je op weg helpen.
Ontdek Projectmanagement van Yoobi
Wij zijn ervan overtuigd, maar met een vrijblijvende demo ontdek je zelf of overstappen naar Projectmanagement van Yoobi een goed idee is! Tijdens een proefperiode draai je zelf aan de knoppen en ontdek je hoe intuïtief de software is en op welke manier jij je processen hiermee optimaliseert. Tijdens de gehele proefperiode staan onze specialisten voor je klaar om je te helpen bij vragen én om je te laten zien wat er allemaal mogelijk is.