Klantcase

Inzicht in taken en soepele facturatie voor Annonu Finance

Bedrijf
Annonu Finance
Aantal gebruikers
22
Bedrijfstak
Accountancy

Toen in 2016 na enkele jaren het huidige urenregistratiesysteem niet meer voldeed, ging Annonu op zoek naar een nieuwe leverancier voor urenregistratie en facturatie. De urenregistratie moest snel en eenvoudig gaan en het was belangrijk om zowel uren als abonnementen te factureren. Yoobi voldeed aan deze voorwaarden én was in staat om inzicht in taken te bieden. Inmiddels werkt Annonu al zo’n 8 jaar met onze software. Nordin Chara, Manager Operations, vertelt over de keuze voor Yoobi.

Kleinschaligheid doorslaggevend

Annonu Finance adviseert en ondersteunt sinds 1998 ondernemers en bedrijven bij hun administratie. Met zo’n 25 specialisten zorgen ze voor de balans in de administratie van hun klanten op het gebied van belastingadvies, salarisadministratie, jaarrekeningen en de boekhouding.  

Voordat Annonu aan de slag ging met Yoobi waren ze al bekend met software, ze waren echter niet tevreden over het systeem waar ze mee werkten en zochten daarom naar een nieuwe leverancier. Na een online zoektocht werd er een afspraak gemaakt met onze accountmanager Bram Roodenburg en al snel besloot Annonu aan de slag te gaan met Yoobi.  

Het sprak ons enorm aan dat Yoobi een klein bedrijf is, hierdoor voel je je geen nummer. Er wordt écht geluisterd naar je wensen en ze gaan aan de slag met verbeteringen.”

Onderdeel van onboarding

Alle medewerkers van Annonu registreren hun uren in Yoobi. Omdat dit een belangrijk onderdeel is van de bedrijfsvoering wordt dit proces tijdens de onboarding van een nieuwe medewerker uitgelegd. Naast het urenregistratieproces leggen ze ook uit hoe de koppeling met Outlook werkt en welke taken er allemaal worden geregeld vanuit de Workflowmodule. Op deze manier wordt ervoor gezorgd dat alle processen in Yoobi soepel verlopen.  

Urenregistratie als basis voor facturatie en inzicht

Binnen de omgeving van Annonu is iedere klant aangemaakt als project in Yoobi. Dit geeft ze de gelegenheid om in de timesheet per klant uren te registreren op vaste activiteiten, zoals het opstellen van de aangifte omzetbelasting, advieswerkzaamheden, samenstellen van de jaarrekening en meer. Naast de declarabele activiteiten op klantniveau worden ook de niet declarabele werkzaamheden geregistreerd, zoals intern overleg.  

Door zowel de declarabele als niet declarabele uren te registreren wordt er een solide basis gelegd voor het facturatieproces én beschikt Annonu over inzicht in de declarabiliteit van hun medewerkers.  

Met de standaardrapporten die beschikbaar zijn in Yoobi krijgt Annonu snel inzicht in zaken zoals het gemiddelde uurtarief per klant en of er voldoende uren binnen het abonnement beschikbaar zijn om de werkzaamheden af te krijgen.  

Factureren op verschillende manieren

Annonu factureert op verschillende manieren. Klanten met een abonnement worden per maand of kwartaal gefactureerd. Hiervoor wordt gebruikt gemaakt van de producten en abonnementen uitbreiding. Daarnaast worden sommige werkzaamheden op uurbasis gefactureerd. Al deze verschillende manieren zijn duidelijk vastgelegd in Yoobi waardoor er op de factuurvoorstellen zelden correcties nodig zijn.  

Omdat we voorheen al met facturatiesoftware werkten besparen we niet direct tijd op dit proces, de meerwaarde voor ons is echt dat urenregistratie en facturatie nu samenkomen in 1 oplossing.”

Doordat er gebruik wordt gemaakt van de boekhoudkoppeling met Exact Online is de boekhouding ook direct op orde. Met deze koppeling worden betalingen automatisch verwerkt en is de betaalstatus up-to-date. Dit zorgt voor inzicht en snelheid in debiteurenbeheer.

Taken direct in je agenda dankzij uitgebreid taakbeheer

Naast de CRM basismodule maakt Annonu ook gebruik van de Workflowmodule. Waar je met CRM Basis al beschikt over uitgebreid taakbeheer gaat de Workflowmodule nog een stap verder. Hiermee automatiseer je het taakbeheer voor processen met opeenvolgende taken, zoals het opmaken van jaarrekeningen. Het grootste voordeel van het uitgebreide taakbeheer in Yoobi is dat uit te voeren taken direct in je Outlookagenda staan. Hierdoor hebben Nordin en zijn collega’s altijd inzicht in welke taken er op de planning staan.  

Naast dat ik direct inzicht heb in de werkzaamheden die ik op moet pakken, zorgen de iconen bij de taken ook voor een goed overzicht. Hierdoor weet ik direct of het een afspraak op locatie, telefoongesprek of e-mail betreft.”

Dankzij Vrije Velden voldoen aan de WWFT controle

Veel van onze gebruikers maken gebruik van de CRM-uitbreiding Vrije Velden. Dit geeft je de mogelijkheid om Yoobi nog meer in te richten naar je eigen wensen. Ook bij Annonu is dit een zeer gewenste aanvulling. Door gebruik te maken van de vrije velden in Yoobi borgen zij de controle voor de WWFT check. Zoals het nu is ingericht, voldoet het aan de eisen zoals de NOAB deze voorschrijft en is er geen aparte tooling nodig om aan de eisen van deze check te voldoen.

Voldoet aan alle wensen en werkt goed

Over een antwoord op de vraag of Nordin Yoobi zou aanbevelen aan andere kantoren hoeft hij niet lang na te denken. Ze werken met veel plezier met Yoobi, het is een fijn pakket, er wordt geluisterd naar je wensen en het is erg fijn dat al je taken overzichtelijk bij elkaar staan.  

Yoobi oogt fris en rustig, de koppeling met je Outlook agenda werkt erg goed, hierdoor hebben we nooit het idee dat we naar een ander pakket moeten kijken.”
Jouw bedrijf ook klaar voor de juiste software?

Ruim 800 bedrijven kiezen voor de software van Yoobi. Benieuwd hoe Yoobi het verschil maakt binnen jouw kantoor? Onze specialisten staan voor je klaar en kijken graag welk pakket bij jou past. Plan een vrijblijvende demo of vraag een proefversie aan en ontdek het zelf.

Start vandaag
Til jouw bedrijf naar een hoger niveau

Een stabiel en schaalbaar platform voor urenregistratie, projectmanagement, facturatie, CRM, verlofregistratie en onkostenregistratie. Met een persoonlijk proefaccount ontdek je zelf hoe intuitief onze software is. Plan direct een vrijblijvende demo.

Plan een demo

Ontdek Yoobi met een persoonlijke demo. Ontdek onze krachtige functionaliteiten en pas ze toe op jouw bedrijfsbehoeften.

Bedankt! Je bent toegevoegd aan de lijst.
Er ging iets verkeerd. Probeer het opnieuw alsjeblieft.

Bekijk de prijzen

Vergelijk functies en tarieven om met vertrouwen te starten. Bekijk nu de prijzen en optimaliseer je bedrijfsbeheer.

800+ bedrijven gingen je voor